REGULAMIN SPRZEDAŻY BILETÓW NA ŚWIADCZENIE USŁUG TURYSTYCZNYCH W ZAKRESIE PRZEJAZDU DREZYNĄ ROWEROWĄ LUB POCIĄGIEM NADWIŚLAŃSKIEJ KOLEJKI WĄSKOTOROWEJ W KARCZMISKACH
§1
Postanowienia ogólne
-
Sprzedaż biletów prowadzi: Powiat Opolski 32-300 Opole Lubelskie, ul. Lubelska 4 , NIP: 717-17-05-099 działający poprzez wystawcę biletów: Zarząd Dróg Powiatowych w Poniatowej (dalej ZDP), ul. Młodzieżowa 6, 24-320 Poniatowa, stacja Karczmiska tel. (81) 828 70 18, 600 897 421.
-
Regulamin określa warunki oraz zasady zakupu biletów na świadczenie usług turystycznych w zakresie przejazdu drezyną rowerową lub pociągiem Nadwiślańskiej Kolejki Wąskotorowej w tym warunki dokonywania płatności za bilety.
-
Bilet na przejazd drezyną rowerową lub kolejką można zarezerwować telefonicznie, pod nr telefonu 600 897 421 lub kupić w kasie biletowej na stacji minimum 15 minut przed kursem. Należności związane z przejazdem w kasie biletowej można uregulować kartą płatniczą albo gotówką (w złotych).
-
Treść Regulaminu oraz każda jego zmiana jest publikowana na stronie internetowej http://www.nadwislanskakolejka.pl/
-
Zakupu biletu jest równoznaczny z zapoznanie się przez Kupującego z treścią Regulaminu, zaakceptowania jego postanowień, co oznacza również wyrażenie zgody na warunki w nim zawarte i zobowiązanie się do ich przestrzegania.
-
Kupujący kupuje bilety w swoim imieniu. Jednak może nabywać bilety zarówno dla siebie jak i innych osób, z zastrzeżeniem, że Kupujący ponosi odpowiedzialność za zobowiązania z tego tytułu.
-
Kupującym w rozumieniu niniejszego regulaminu jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.
-
Informacje podane na stronie internetowej w domenie nadwislanskakolejka.pl (http://nadwislanskakolejka.pl ) w szczególności ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kc.
§2
Zakup biletów
-
Umowa sprzedaży pomiędzy Kupującym, a ZDP zostaje zawarta w przypadku uiszczenia przez Kupującego zapłaty za pomocą karty płatniczej, przelewem lub gotówką oraz otrzymania przez Kupującego potwierdzenia realizacji transakcji w postaci paragonu z kasy fiskalnej oraz biletu pamiątkowego.
-
Kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny za zakupiony bilet.
-
Ceny biletów zawierają podatek VAT.
-
Kupujący ma prawo zgłosić potrzebę wystawienia faktury VAT przed dokonaniem zakupu. W tym celu należy przed zakupem biletu wypełnić formularz, dostępny w kasie na stacji w Karczmiskach lub w skontaktować się z Biurem Nadwiślańskiej Kolejki Wąskotorowej pod numerem 600 897 421 lub pod adresem mailowym: nadwislanskakolejka@gmail.com
-
W przypadku żądania wystawienia faktury VAT wymagane jest podanie przez Klienta informacji, czy imienia i nazwiska/nazwy, adresu (ulica, nr domu, nr lokalu, kod pocztowy, miasto, kraj) oraz NIP (jeśli nabywcą jest firma).
-
W kasie można kupić bilety normalne i ulgowe uprawniające do przejazdu w obie strony, a także zakupić bilety ulgowe rodzinne oraz na przewóz rowerów.
-
Osoby, które chcą zakupić bilety ulgowe, zobowiązane są do okazania dokumentu uprawniającego do zniżki przed przejazdem kolejką. Bilety ulgowe bez udokumentowania prawa do ulgi nie uprawniają do korzystania z usługi.
-
Bilety należy zachować do kontroli w czasie całego przejazdu.
-
W przypadku chęci rezerwacji drezyn rowerowych lub pociągu dla grup zorganizowanych prosi się o kontakt telefoniczny z Biurem Nadwiślańskiej Kolejki Wąskotorowej . Dane kontaktowe: tel. 600 897 421 w dniach od wtorku do soboty w godzinach 8:00-14:00
-
ZDP zastrzega sobie możliwość zakończenia sprzedaży biletów w każdej chwili, bez podawania przyczyn.
§3
Reklamacje, zwrot i wymiana biletów
-
Stosownie do art. 17 ust. 4 ustawy prawo przewozowe podróżnemu, który odstąpił od umowy przewozu lub którego nie dopuszczono do przewozu lub usunięto ze środka transportowego (dotyczy to w szczególności osób zagrażających bezpieczeństwu lub porządkowi w transporcie albo uciążliwych dla podróżnych), przysługuje zwrot należności stosowny do niewykorzystanego świadczenia przewozowego po potrąceniu części należności (odstępnego). Potrącenia nie stosuje się, jeżeli podróżny odstąpi od umowy przewozu z przyczyn występujących po stronie Przewoźnika.
-
W przypadku, gdy przejazd nie odbędzie się z przyczyn leżących po stronie przewoźnika, ZDP zwróci Kupującemu równowartość ceny biletu w terminie do 30 dni od dnia planowanego przejazdu na wskazane konto przez Kupującego, który dokona zwrotu biletu.
-
ZDP zastrzega, iż w przypadku uzasadniającym zwrot kosztów zakupu biletu, zwracana będzie wyłącznie cena widniejąca na bilecie. Wszelkie inne dodatkowe wydatki poniesione przez Kupującego nie podlegają zwrotowi.
-
Przejazdy drezynami rowerowymi lub kolejką odbywają się zgodnie z rozkładem jazdy drezyn rowerowych i pociągu. Bilet zakupiony na określoną trasę uprawnia do przejazdu bez prawa zwrotu.
-
Bilety niewykorzystane, nie podlegają zwrotowi.
-
Zmiana biletów na inny termin/przejazd nie jest możliwa.
-
Wszelkie reklamacje wymagają zgłoszenia w ciągu dwóch dni roboczych od momentu zakupu biletów, na wskazany adres mailowy: nadwislanskakolejka@gmail.com
§4
Ochrona danych Kupującego
Osoba korzystająca z przejazdu drezynami rowerowymi lub kolejką wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Nadwiślańską Kolejkę Wąskotorową zgodnie z właściwymi przepisami wyłącznie dla celu realizacji przewozów, w tym szczególności z RODO i przewidzianymi w nich zasadami przetwarzania danych. Administratorem danych, w tym danych osobowych, jest Zarząd Dróg Powiatowych w Opolu Lubelskim z siedzibą w Poniatowej, przy ul. Młodzieżowej 6, NIP;717-15-53-471, TEL. 818204072, 818204243. Dane osobowe przetwarzane są tylko i wyłącznie w celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań, w zakresie wynikającym z wykonywania obowiązków na stanowisku pracy, dopełnienie obowiązków określonych w przepisach prawa. Dane nie będą udostępniane innym podmiotom niż upoważnione na podstawie przepisów prawa, ani do państw trzecich.
§5
Postanowienia końcowe
-
Zabroniona jest jakakolwiek ingerencja w teść biletu, w tym jego kopiowanie i przerabianie.
-
ZDP nie ponosi odpowiedzialności za bilety uszkodzone lub zagubione przez Kupującego.
-
Odjazdy drezyn rowerowych oraz pociągów zaczynają się punktualnie, zgodnie z rozkładem jazdy. ZDP ma prawo odmówić osobie spóźnionej przejazdu drezyną rowerową lub kolejką.
-
Wszystkie informacje na temat kursowania drezyn rowerowych i pociągów, cennika oraz godzin pracy Biura – Kasy opublikowane zostały na stronie nadwislanskakolejka@gmail.com i dostępne są na stacji w Karczmiskach.
-
ZDP zastrzega sobie prawo do zmian w rozkładzie jazdy drezyn rowerowych i pociągów.
-
Niniejszy Regulamin sprzedaży wchodzi w życie z dniem udostępnienia go na stronie internetowej nadwislanskakolejka@gmail.com